Kurser - Samarbejde & kommunikation
Kursus navn Kursus dage
Samarbejde i grupper i virksomheden 2 dage
Deltageren bliver i stand til at sikre sammenhængen imellem gruppen og virksomhedens mål samt aktivt at deltage i minimeringen af de processer der hindre samarbejde.
Kommunikation og konflikthåndtering 3 dage
Deltageren lærer at skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser. endvidere lærer deltageren at anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Deltageren lærer også at udvise forståelse for krisereaktioner. Endelig lærer deltageren at anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejdssituationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.
Etablering af selvstyrende grupper 2 dage
Efter gennemført uddannelse kan deltageren på et grundlæggende niveau medvirke til at etablere og organisere selvstyrende grupper ud fra virksomhedens mål og rammer, herunder definere gruppens grænseflader til organisationen og udarbejde regelsæt for en selvstyrende gruppe. Desuden kan deltageren i samarbejde med andre beskrive en selvstyrende gruppes handlingsplan omhandlende mål og midler for en selvstyrende gruppes udvikling.
Teambuilding for selvstyrende grupper 2 dage
På baggrund af viden om de mekanismer, der skaber en højtydende gruppe med stærke indbyrdes relationer, kan deltageren definere forbedringsområder i en gruppe og derved øge kompetencen til at løse opgaver og nå mål. Til fremme af teamudviklingsprocessen kan deltageren anvende en lærings- og teamrollemodel samt foretage procesanalyse og efterfølgende iværksætte de støtteaktiviteter, som et team har brug for
Kommunikation i teams 3 dage
Efter gennemført uddannelse kan deltageren medvirke til at forbedre kommunikationen i virksomheden og i dens teams, herunder isolere og løse kommunikationsproblemer og omsætte væsentlige informationer til beslutning og handling. uvæsentlige. Med henblik på at kunne formulere klare krav til meddelelser imellem medarbejdergrupper i virksomhedens organisation, lærer deltageren at beskrive informationsstrømme i virksomheden.
Brug af PC på arbejdspladsen 3 dage
Deltageren lærer her, hvordan man i det daglige anvender en pc koblet på virksomhedens netværk, og kan i den forbindelse anvende et styresystem, anvende mus og tastatur, logge på netværket, lagre og hente data fra henholdsvis lokale- som fra netværksdrev, samt anvende et installeret antivirusprogram
Tilmelding til kursus kontakt Rubin Consult ApS her : Helle@rubinconsult.dk
|
|
|